det där med kläder och sprit.

Ska på fest om några veckor(några veckor, du läste rätt!) och jag sitter här och funderar på hur man skulle klä sig. Inser samtidigt att det inte alls är likt mig att vara ute i så god tid när det gäller kläder, förstår inte riktigt vad som har hänt.

Förr i tiden, på det gamla glada 00-talet(tänk när man på riktigt kan säga så till barnbarnen) så räckte det att slänga på sig något glittrigt snajsigt från Gina tricåååt och packa ner en liter Rachmanhov så var kvällen i hamn. Garanti. Så känner jag inte nu.

Nu ska man helst trycka in kroppen i en strumpa av lack så allt fläsk hålls på plats, sedan lite sotade ögon och fjädrar i öronen.Nu för tiden tar jag inte heller med mig en liter smuggelsprit när jag ska på förfest med tjejerna, nä nu är det nått jävla äckligt rosévin eller dylikt jag kånkar med mig. Det känns fel. Egentligen så är jag ju en 16-åring i en 23-årings kropp som bara vill stå i nått glitter på ett sextonårsdisco och vråla. Men icke. Jag rättar in mig i ledet och accepterar.

Adjö!



Och som av en slump. Här är jag, sexton år med Gina klänning och ful-sprit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0