för att överleva i Norrland.

Hej hallå bloggen!



Här sitter jag och min rödnäsa. Tänkte snart att vi skulle gå och lägga oss. Jag och näsan alltså, tro nu inget annat. Dagens dag har spenderats på universitetet här uppe i Luleå, vi har pratat latin och jag försökte briljera med mina kunskaper. "Grus grus" räckte dock inte så långt idag eftersom det tydligen var anatomi vi skulle prata om, båtben och skenben hit och dit. Vår föreläsare var på något vis lite underbar. En rätt så stor och välbyggd norrlänning med vattenkammat hår och stentvättade jeans uppdragna till naveln gled in i klassrummet på en liten kickbike. Han hade tydligen problem med nått muskelfäste och tog sig fram på universitetet med sin lilla sparkcykel. Han inledde föreläsningen med att dra en djup suck. Han tog sedan fram sin snusdosa och bakade en rejäl prilla och konstaterade "att är man uppvuxen i Norrlands inland så överlever man inte utan snus". Han satte sig sedan på bänken längst fram med ett skelett i knät och började rabla ben på latin, så fortsatte han i fem timmar. Tro nu inte att det var dåligt, för han var grym. Väldigt pedagogisk och lugn. Men jag ska erkänna att jag fortfarande har en hel del att öva på, det är inte direkt så att allt sitter direkt, kräver nog sina timmar för att alla ord ska fastna.

Jahaja, det var dagens dag. Godnatt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0